20100919

Att höra eller inte höra...

Nu är valvakan i full gång och både älskling o jag kollar intensivt på mätarna vem som kommer styra Sverige de kommande åren. Vi gillar rött näst längst åt vänster ;)

Idag vaknade vi efter en go sovmorgon!
Och vid frukosten zappade vi förbi Cartoon Network och då fick vi se att filmen "Landet för länge
sedan" vi blev hel tokiga och satt bänkade den närmsta timmen framför denna underbara
barnfilm.
Dock märkte jag en nackdel. Jag hörde inte ett smack vad de små underbara dinosaurierna sa.
När jag inte hör något och försöker koncentrera mig på att lyssna, men ändå inte hör. Då
blir jag arg och väldigt besviken. Jag vet att jag hörde vad de sade när jag var liten, men nu hör jag inte längre.
Men jag provade att sätta på mig hörapparaterna, men det hjälpte inte heller.
Det är på så vis man märker att hörseln bara blir sämre och sämre, men jag vill inte att det ska vara så! Jag VILL INTE
höra dåligt.
Men det är ju även något man måste acceptera. Och det brukar jag, fast ibland blir det bara för mycket.

När klockan drog sig mot ett så cyklade jag ner till Hagadal för att ta mig en simtur, tänkte simma 2000m men jag tyckte det blev långtråkigt och simmade bara 1000m. Sedan ett låångt bastubesök. Gött var det!
Idag har jag även varit duktig och gjort 14 fysik uppgifter, samt översatt ca 50 ord från engelska till svenska.

Nu laddar jag för en ny vecka med nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar