20100916

Från skolbänk till träning

Nu sitter jag är i vår sköna fåtölj o funderar på att slå mig till ro i sängen. Men ska skriva lite först.

Idag slutade jag skolan 15.05 och då har det ingått biologi, labb i kemi, lunch, fysik, skolfoto och matematik.
O jag är helt nöjd,
det känns som jag börjar fatta biologin lite bättre för förut så var jag lite osäker men nu förstår jag Jens små tankar.
I labben i kemi så labbade jag med Kajsa, det var kul och inte alls så svårt den här gången, även fast vi fick svaret till 10,5 då det skulle vara 8,134 men men, med lite marginal så var det rätt!
Till lunch fick vi lasange och sen var det första lektionen i elektricitet vilket hittills inte verkar så obegripligt.
Skolfotot gick bra, mycket fnitter och prat, men vi blev alla så fina så!
Sista grejen i matten gicks igenom för om en vecka på torsdag så har vi vårat första prov i matte C.

Ikväll så lagade vi ugnsstekt kyckling med klyftpotatis. Sedan bakade vi kladdkaksmuffins! Sen kom mamma förbi en sväng o hälsade på. Sedan tog jag mig till hagadal för att simma. Simmade 1000 m o bastade en bra stund. Skönt att känna att man lever.

En sak som jag satt o filosoferade över förut var hur mycket jag tränar i veckan. O jag kom fram till att det ungefär blir 4,5-5h.
Måndag: 1h styrketräning
Tisdag: 1h zumba
Onsdag: 1h idrott
Torsdag: 1h simning
Söndag: 1h zumba

:) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar