20101207

Mysig

Nu så ska ni få höra hur min helg har varit!
Det började med en härlig helg på Åbro i fredagskväll. Sjukt god mat, jag åt massor, tills jag var proppmätt så jag nästan höll på att gå till toan o spy, men det skedde inte. All god mat fick stanna kvar i min lilla mage som tur var : )
Smörgåstårtan som vi blev bjudna på i sunne
På lördagen kl 07.30 kom mamma förbi och hämtade upp oss och vi kom iväg kl 08.00 mot Sunne. Under bilresan så pluggade jag lite naturkunskap och engelska. Kl 14.00 var vi framme och då var det god mat som serverades. Jonas fick även sina födelsedags presenter. Sen var det en härlig kväll tillsammans med alla, underbart med familj!
På söndagen slappade vi till 100% Jag läste lite mer naturkunskap, spelade även lite spel med kusinerna. Det var en härlig dag, vi åkte även en sväng till ICA som vi alltid gör o handlade lite efterrätt. Gino var det och för ni som inte vet vad det är så är det varm frukt med smält choklad på. Mumma!!

Gino :)
På måndag morgon kl 10.00 åkte vi hem mot småland igen. När klockan blev 14 så var vi framme i Linköping och då fick vi lite shoppingfrossa och gav oss in i både IKEA och IkanoHuset. Jag köpte mitt efterlängtade bord på IKEA och sen en julklapp till. Även en ny kalender för 2011 fick jag med mig hem. Vi åt även mat på Ikano, det fick bli thaimat denna gång. Gott!
Sedan var vi hemma 19.30 och då packade jag upp, pluggade lite till och spelade lite dataspel.

Idag har jag haft Naturkunskapsprovet och det gick faktiskt ganska bra, hade lite problem med vad Karina menade med övergödning men det är nog ganska lugnt annars. Sen hade vi lite matte och jag fick reda på att jag även ska ha dataprov nästa vecka, och det är det sista provet. Hoppas det går väl!
O nu ikväll har jag skrivit en uppsats i engelskan och även gjort matte läxan som jag kom efter med eftersom jag var ledig igår.
Nu ska jag öva lite på min engelska redovisning som jag har till imorgon.

Kram

Så här fin var jag när vi åkte upp till värmland :)
O såhär frusen var jag när vi åkte hem :)
Konstiga skyltar man kan stöta på ;)

1 kommentar:

  1. Hej Jenny, vad kul det var läsa vad ni gjorde efter ni hade varit hos oss! Tack för ert besök, det var så mysigt ha er hos oss! Många kramar Karin

    SvaraRadera