20110119

Life



Man skulle försöka (om man ville och kunde) att hämta en 70-80 kg tung docka på botten (3,8 m ner) om man kunde. Vilket jag lyckades med!! Jag blev helnöjd och kände mig tvungen till att prova nästa steg.

Idag fick vi sovmorgon till halv elva. Det var härligt!
På eftermiddagen hade vi livräddning på schemat, då vi befann oss i Hagadal.
Det var att man skulle simma 25 m med en boj, dyka ner och hämta dockan på botten, sedan frakta en kompis 25 meter i bojen och sen var man klar. Detta skulle man göra på 1 min och 30 sek. Jag klarade det på 1 min och 40 sek. Men jag är helt nöjd ändå! Nu vet jag att jag kan rädda en kompis eller kanske mitt eget barn någon gång i framtiden om det sker en olycka i vatten. Det var flera andra som oxå klarade detta av tjejerna men jag vet inte vad de fick för tid. Men det är otroligt bra kämpat av oss alla som försökte!

Sen bar det av till frissan efter livräddningen. Där klippte jag topparna som hade blivit väldigt risiga, så nu känns det som jag har vackert och friskt hår igen! Och det blev lagom långt oxå, så nu kan jag fortsätta spara på det :)

Sen har mamma tillbringat sin kväll här, genom att hindra mig till att plugga. Men det är inte hennes fel att hon ville ha sällskap. Men jag struntade i att plugga sen. Hans sa faktiskt att vi skulle ta det lugnt kvällen innan. Vi ska nämligen ha Matte C slutprov imorgon. Jag siktar mot ett VG :) hoppas rejält på att jag får det. Jag ska göra så gott jag kan. Ikväll bakade jag även kladdkaka, det satt finfint i magen efter maten!

Idag fick jag även reda på betyget på min Islänska saga och jag fick VG+, är jätte nöjd med både uppsatsen och betyget. Bra att det finns lärare som bedömer ens verk utmärkt! :)

Ikväll ska jag ta det lugnt, kanske läsa lite i slumdog millionare, den är faktiskt bra!
Ha en bra kväll!
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar