20110306

Lärorik

Helgen har varit solig, lärorik och otroligt härlig!

Igår läste jag lite fysik på morgonen o sen då mattias klivit upp ur sängen så gick vi till Mikael och Emma för Emma skulle intervjua oss. Hon var mitt uppe i en C uppsats som ska vara klar till sommaren då hon är klar med sina studier och kan välkomna arbetslivet. Uppsatsen handlade om mobbning och jag svarade helt utifrån egna tankar om hur jag tänkte om mobbningen och hur den utvecklas. Sen blev vi bjudna på fika och sen satt vi där till halv tre då vi drog oss tillbaka för att ta emot Stella som mamma skulle överlämna till oss.
Sen gick vi o mötte Emma och Micke igen och tog en härlig vårpromenad tillsammans. Senare under dagen så åt vi middag, spelade spel och förde livliga disskusioner om både det ena och det andra. Så det slutade med att kl 02.00 så gick jag och mattias hem och lade oss. En otroligt lärorik dag! Trevligt att skapa nya kontakter : )

Idag så var jag i kyrkan och vi planerade lite inför kommande träffar. Sen fick jag reda på en härlig nyhet som kommer gälla mitt nästkommande arbetsår hos svenska kyrkan i hultsfred.
Fick även ett erbjudande om att följa med Sportgruppen på deras läger i sommar och istället för underhållsledare så ska jag ansvara och ta hand om ett arbetslag i köket vilket jag kommer tycka passa mig utmärkt och det kommer bli jättekul! Lägret bär av till sköna Värmlands skogar där jag även har mina kusiner bosatta. Så jag kommer känna igen trakterna : )
Jag får en arbetsam och bra sommar verkar det som ialla fall. Jag väntar fortfarande ivrigt på att få veta hur det blir med jobbet i service kök för kommun. Men det är bara vänta och se : )

Nu har jag läst klart engelska läxan och nu ska jag dra på en film som jag kan somna till i sängen. Mysigt!
Ha en bra veckostart! : )


Jag saknar sommaren : ) - sommaren -10 på Österlen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar