20110503

Rom

Hej på er allesammans!
Nu är jag hemma igen och det känns riktigt bra : ) Jag vet att jag har varit sen med att lägga upp info om hur jag hade det i Rom, men bättre sent än aldrig. Här kommer det en hop med bilder som delvis jag men mest Ida Lång har tagit : ) Enjoy!!
En vy från planet ner på vår kära jord

Framme på vårt andra boende (måndagen). Malin Elin Ida och jag 

På Petrusplatsen


Petruskyrkan som vi besökte på måndagen.

Colosseum inifrån som vi besökte på Tisdagen



Många känner nog igen Colosseum utifrån : )

På tisdagen var vi även på en plats där de gamla ruinerna från Romartiden finns kvar.

På onsdagen var vi i Vatikanstatens egna museum, där fick vi bland annat se dessa välkända ägg som gjorts till en tsar och hans familj och som är väldigt värdefulla.

En bild på mig i museumet. Vi var även inne i Sixtinska kapellet och fick se Michelangelous målningar. Enormt fina!

På torsdagen besökta vi en berömd fontän som låg mitt i Roms centrum. Jag och Ida på bilden. Denna dag var vi även och besökte spanska trappan och en annan trevlig byggnad som jag inte minns namnet på men som används som kyrka idag!

Vi pick-nickade ute denna dag i det fina varma vädret.

Gott med lunch efter en lång promenix!

Denna dag åkte vi hem (fredag) och det blev en ganska lång väntan på flygplatsen men jag och Eyerus hittade på lite lekar som gjorde att tiden gick mycket fortare.

En blid från planet då vi åkte hem : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar