20100629

Insåg att det visst hade gått en hel vecka sen jag skrev i bloggen min, även fast det kändes som jag gjorde det i går.
För att beskriva veckan vet jag ett ord: VÄRME
Men förutom denna värme så har den varit riktigt super faktiskt, som en helt vanlig sommarlovsvecka för Jenny Andersson. Jag har varit två turer till ToH igen, senast i dag. Då satte vi (Jag o M) stängsel  och motade får, vi gav dem även vatten som verkligen behövs en sådan här dag.
Jag har även arbetat en hel del i skogen med familjen, då är det arbete som att bära stockar o flytta på ris. Det är härligt att vara i skogen, det är något som jag verkligen älskar, det är lugnt och skönt, man ser några djur i bland, som t.ex ekorrar och älgar. Men det är skönt att röra på sig o även känna att man får lite arbete utfört. Jag kan ju säga att jag skulle aldrig kunna sitta inne i en lägenhet en hel sommar och inte göra ett smack, jag skulle inte stå ut! Jag skulle nog bli galen och springa runt, hehe.
Men som tur är så har jag ju möjligheten att bo på landet nu när det är som bäst.

Förresten har jag en underbar nyhet att berätta!!
Vi har bestämt oss för en lägenhet i Hultsfred o jag ringde in i går och vi fick den! Den ligger på snickargatan o då kommar vi ha nära till det mesta. Både jag o M är glada för att vi får komma in till hultsfred nu. Då kommer jag kunna fortsätta på kören som jag velat lite fram o tillbaka över om jag skulle sluta eller inte. Så nu väntar jag faktiskt på att regnet ska komma (döda mig inte bara för att jag tänker så) så jag kan börja packa i lägenheten, för det vill jag absolut inte göra när det är så här fint väder.

Imorgon blir det sista dagen på Café Kalvkätte, det har varit roligt att jobba där och jag ser fram emot nästa år. Hoppas jag får jobba där oxå då :) men vi får se hur det blir.

Men nu ska jag ta mitt vattenglas o sätta mig en stund framför teven tills jag somnar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar