20100812

Snacka om otur

Vissa har ibland otur, fredag den 13:e som är imorgon är en typisk otursdag för många. Men mig brukar det inte hända så mycket just den dagen. Dock så har vi en trevlig dag som heter torsdag den 12 och den dagen är idag. Det är då det ställer till med spratt för mig ibland. Som idag.

Jag vaknade upp och kände att jag hade en väldans träningsvärk från igår, eftersom jag var iväg och mockade i en ladugård då. Jag var även väldigt trött i morse så jag ville inte alls gå upp fast jag var tvungen för jag skulle ta tåget in till vimmerby. Så jag gick upp och gjorde lite frukost, där te var inräknat. varmt som attan var det och trött var jag så utan att tänka mig för så börjar jag dricka det heta teet. Typiskt.
Senare knallar jag iväg till stationen o vet ni vad!? Jag missar tåget! Vad mer fattas? Så jag ringer min bror och frågar om han kan skjutsa mig, men han har inga pengar till bensin, så det får jag lägga ut. Jag går hem till lägenheten medan jag väntar och tar av mina skor i köket, o utan att tänka på det snubblar jag på dem 10 min senare..

som tur är har inget mer hänt hittills. Men man vet aldrig vad mer som kan hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar