20100927

En planerad vardag är en ostressig vardag!

Måndag kväll.
Nu har jag helt och hållet bestämt mig för att jag ska göra matten imorgon, jag menar, vad har jag att förlora?! Ingenting! Just därför ska jag göra provet. Det börjar kl 9.00 och jag tror jag kommer sitta max 2,5 h. Så jag får nog möjligheten att deltaga på språkdagen oxå.
Just nu sitter jag mätt o go i magen för vi har ätit Risotto med kassler i och det var verkligen gott! Sen var vi på det nya och klara Willy's som har renoverats o blivit så fint. Vi blev bjudna på tårta och kaffe av två söta tanter som stod och serverade. : ) Nu inväntar vi Mattias pappa som ska komma hit på fika, Marcus är redan här, han kom när vi åkte från gymmet förut.

Jag har insett en sak. En planerad vardag är en ostressig vardag! Förra året var jag väldigt stressad, jag hann liksom inte med allt jag ville, jag hade ingen matplanering och heller ingen läxplanering, därför var jag väldigt stressad.
Men nu planerar jag vad vi ska äta varje söndag och jag gör även mina läxor så fort jag får dem i handen. Alltså har jag inget att vara orolig för. Jag har t.o.m kunnat börja planera in flera träningstillfällen i veckan, dvs 5h träning. Och jag har insett att det mår jag bra av, jag känner mig frisk och fräsch varje dag!
Just nu älskar jag bara livet!
O nu ska jag sätta på kaffebryggaren och ta fram kakorna för vilken minut som helst kommer min svärfar : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar