20101011

Fysik B

                                  Nu har jag bestämt mig.

I några veckor tillbaka så har jag funderat på kursen Fysik B. Det är ingen kurs som jag egentligen ska läsa utan den får jag välja till om jag vill. Vilket jag inte har gjort. Men nu har jag funderat på att välja till den eftersom jag upptäckte att jag hade väldigt mycket tid över som jag inte läste något på i vår.
Men frågan var den om kursen skulle störa mina andra val i den närmaste framtiden, dvs åk 3. Men nu kom jag på en sak att jag kunde kolla upp de nuvarande treornas schema för att se hur de har det. O det gjorde jag.
Det visade sig att det inte skulle bli några alls problem över om jag valde till den kursen.

Så nu har jag bestämt mig! Jag ska läsa den oxå som utökad kurs, och det vill säga att det är 150 poäng utökat, men jag hoppas jag ska fixa det.
Jag pratade med Teresia nu i helgen och hon stod helt på min sida och sade att det var en bra idé att läsa den, vilket hon oxå gjort när hon gick NV.
Så imorgon går jag till mina kära lärare och förmedlar mitt besked, jag tror framför allt att Berthold blir glad!

Nu ska jag fortsätta med min naturkunskap till klockan nio då det är tv för min del.

Hej Svej Leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar