20101216

Sjukdom

Nu är jag inte så glad!

Hade planerat att ta mig till skolan idag, har verkligen längtat efter att få komma tillbaka o slippa missa massa viktiga lektioner. Men nehe, jag vaknade med värre halsont än värst och bestämde mig efter många om och men vara hemma o vila upp mig en dag till. Det gör så otroligt ont att svälja, igår funderade jag på om det kunde vara halsfluss jag drabbats av, men då sa Apoteket att man inte ska behöva lida av någon hosta samtidigt, och då gav jag upp att leta efter fler källor. För jag har en sån fruktansvärd hosta.

Hoppas ingen tror att jag ligger hemma o skolkar för det gör jag inte. Vet att vissa kan få sådana misstankar. Men jag är i skolan för att inte smitta fler.

Jag har redan råkat smitta Mattias, vilket inte jag hade hoppats på att göra, men han är sjuk oxå i alla fall. Han har fått halsont o feber, precis det jag fick oxå till en början, i måndags.  Så han har en tid framöver där han kan tillfriskna.

Imorgon ska jag dra mig till skolan i alla fall, hur jag än mår för vi har kemi prov på eftermiddagen som jag måste göra. Även fast jag inte har pluggat ett skit på det. Men jag ska göra det idag. Någon gång idag. I alla fall innan Robinsson börjar kl 20.00...
På kvällen har vi julmys med ledarna. Hoppas jag har ork att gå på det. För det skulle vara kul! : )
Men vi får se, vet att Sandra o Anette tycker att man lika väl kan stanna hemma om man ändå är sjuk, istället för att smitta andra. Så jag får se hur jag mår.
Nu ska jag mysa ner mig i sängen ett tag till, Mattias ligger där o vilar nu. Men först ska jag nog dricka lite nyponsoppa, mamma kom med det till mig i tisdags. Det är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar