20101219

Snurrigt

Godmorgon

Eller ja, det är väl ändå förmiddag, men jag klev upp ur sängen nyss så för mig är det morgon.
Hoppades på att jag skulle vara 100% frisk idag och tagga inför de sista tre skoldagarna innan jul.
Men icke. Sitter här med halsont, hosta, snor och massa snytpapper. Det verkar som jag gett mig in i en förkylning som inte tar slut förrän vid nyår. Eller håller den på ända till skolan börjar den 11:e?
Vi får se. Men jag "kryar fort" nu för jag vill verkligen vara med på volleyboll turneringen på tisdag! Hoppas hoppas på en frisk framtid nu!

Igår var jag ganska rastlös, längtar tills jag får baka lussekatter! Men ialla fall, igår så tänkte jag göra kola. Så jag förberedde och smälte lite smör o plockade fram ingredienserna, men när jag skulle ta fram sirap så fann jag ingen!! Endast två matskedar fanns det kvar i min flaska och jag blev väldigt besviken. Då kommer min pojkvän till ängel in i köket och säger att han sticker till willys o köper sirap åt mig (han var oxå kolasugen). Så jag gör köttbullar på mammas vis medan jag väntar på honom. När han kommer tillbaka så säger han att det inte fanns någon ljus sirap, utan bara brödsirap och vit sirap... så det blev ingen kola för vår del.
Däremot hade vi en myskväll med Robinson och chips. Jag blev överlycklig att det var Erik som vann, det förtjänade han verkligen! Han är ju även lite småsöt tycker jag allt : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar