20110313

Drömyrke

JAG ÄR GLAD!!

Jag satt idag o funderade på vidare studier efter gymnasiet och tänkte då, "skulle inte arkitektur kunna vara en kul karriär?!" O nu var jag inne på Linneuniversitetets sida och kollade om de hade någon kurs. Då hittade jag denna : )  det låter som det passar mig till 90%. Det skulle vara hur roligt som helst, jag har alltid tyckt om att skapa olika planlösningar och se över hur förvaring och andra nödvändigheter skulle passa in på ett bra sätt.
Så här står det under rubriken Yrkesliv:


"Som byggnadsingenjör kommer du att möta en bred arbetsmarknad. Den sträcker sig från att vara arbetsledare på ett stort byggföretag till ritbordet som konstruktör eller projektör på ett arkitektkontor eller varför inte samhällsplanerare på kommunen. Många byggnadsingenjörer jobbar också med fastighetsförvaltning, som experter och rådgivare och förstås som säljare och inköpare."
Och något annat som är bra är att jag har allt det som behövs. Matematik D, Fysik B och Kemi A. Det som jag endast behöver göra är att klara kurserna Matte D och Fysik B sen är det klart!
Jag är så skjukt glad så jag bara kan skrika. AAAAAAHHHHHHHH!
HAR JAG HITTAT MITT DRÖMYRKE?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar