20110314

Nytillkommligheter

Hemma och är ganska trött även fast kl bara är 20.00.
Dagen började med sovmorgon och en tripp till mormor. Mormor satt och sov vid frukotsbordet när jag kom, men blev genast piggare och gladare då jag sade att det var Jenny som hälsade på. Jag hade lovat henne komma i fredags egentligen, men då skulle vi ju till kärnkraftverket o det hade jag glömt, annars hade jag haft sovmorgon. Men hon blev glad att jag kom ialla fall : )
Sen hade jag mattelektion, vilket var den enda lektionen under dagen. Så efter det gick jag och mattias till gymmet och där möttes vi till vår förvåning av nya redskap i gymmet. Två rullband och en "skidträningsmaskin". Det var coolt, men dock lite trängre att komma fram i hallen.
Väl hemma så tvättade vi och så har vi lagat mat. Jag har så ont i min mun så jag knappt kan äta längre. Men jag ska köpa kräm och lite soppor så jag får i mig lite mat. Det är så att jag tror min mun svällde och det märkte inte jag så när jag åt mat bet jag mig på tre ställen i munnen. Det skedde förra veckan och det har inte läkt än. Men jag har sköljt med saltvatten och lite listerin så får vi se om det läker snart.
Imorgon far jag in till trafikskolan igen för att genomgå Risk 1. Det är många som säger att det är en bra kurs så det får jag hoppas! Det låter användbart, kursen handlar om droger och alkohol i trafiken.

Men nu ska jag försöka ta tag i lite matte läxa som jag halkar efter med imorgon då jag är i vimmerby. Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar