20110311

Etologi

Sitter nu med nymålade naglar och väntar på att mitt blöta hår ska torka så jag kan lägga mig och sova. 
Dagen bjöd på en hel del fysik, matte och biologi. Fysiken börjar lätta sig riktigt bra nu och jag är nästan färdig med alla uppgifter i boken. Härligt! På biologin skulle vi gått ut och studerat talgoxar men efter som det fina regnet öste ner så stannade vi inne och kollade på en film som man kan hitta på svt play. Den var rätt rolig och handlade om djurs beteende, både i dess eget klimat och område, men även på andra platser som på parkeringsplatser, i pooler och andra bökiga ställen där de kan befinna sig. 

Sedan kom jag hem ca 16.40 och då städade jag o diskade, åt även lite mat. 
Sen hjälpte vi Mikael och Emma att bära en bokhylla, det gick bra, men tungt var det! Sen fikade vi hos dem o stannade på en lång pratstund som innehöll många fina funderingar och åsikter. Sånt är alltid lika trevligt!

Så nu sitter jag här och har precis duschat. Jag laddar inför morgondagen då vi ska åka några stycken från klassen till Oskarshamn för en guidad tur på SKB alltså kärnkraftverket. Det kommer bli riktigt häftigt tycker jag! Hoppas det ger en positiv uppfattning om hur deras planer för framtiden är. 
Sen på kvällen har jag min efterlängtade 18 års fest då alla vänner är bjudna! Hoppas det blir en lyckad och rolig kväll med mycket skratt och positiv gemenskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar