20110422

Påskägg

Underbart solig och härlig dag vi haft idag!

Idag städade jag hela lägenheten med hjälp av Mattias. Sen rensade jag bort alla vinterkläder från garderoben och tog upp sommarkläderna från förrådet och fyllde på med dem istället. Det blev genast mycket bättre! Sen så klarade jag den sista repetitionen på körkortsteorin och det kändes underbart, nu har jag ingen press på mig längre. Sen har jag ju packat min väska till Rom och till min förvåning så blev bara halva väskan packad och sen var jag klar. Konstigt tänkte jag, men som vi brukar säga "då har jag ju mer plats för shopping" : )
Nu ikväll så var vi på Willys, handlade kattmat och sen gick jag till kyrkan på gudstjänst. Stabat Mater, det var upplevelserikt för de sjöng verkligen hela gudstjänsten! Men fint var det : ) O så nu när jag kom hem så gömde jag och mattias de påskägg vi köpt till varandra ute i vår lilla skogsdunge. Mattias hittade sitt först, men det var bara för att jag gömt det så synligt till skillnad från honom. Så nu sitter jag och smaskar lite på mitt ägg. Riktigt gott, det är nu det känns att det är påsk!





En bra dag hoppas jag att jag får imorgon också. Då ska vi hem till Mamma och äta påskmat. Gotteligottgott! Sen på kvällen kl 23 så är det Påsknattsmässa och där ska jag vara med och sjunga. Så välkomna på det, det är riktigt mysigt! Hultsfred Kyrka är det förresten.
Men nu ska jag gosa ner mig i soffan ett tag och kolla lite på Harry Potter Den Flammande Bägaren som går på trean : )
Ha en mysig kväll ni med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar