20110515

Eurovision

Det blev en riktigt mysig kväll igår hemma hos Johnny. Vi var åtta stycken som grillade tillsammans och köttet blev supergott! Mattias och jag hade med oss kött som vi låtit ligga i marinad i ca. sex timmar. Det kändes verkligen när man åt köttet att det hade sugit åt sig rejält med kryddor! Vi kollade senare på kvällen på Eurovision Song Contest 2011 och jag som inte tittat på varken Sveriges melodifestival eller de tidigare kvalen tyckte det var ganska bra ändå. Jag tyckte att de flesta bidragen förtjänade att stå där på scen och sjunga. Medan vissa andra inte hörde hemma där alls. Men så är det ju alltid. Det var i alla fall kul att Sverige alltid låg på toppen av listan under hela poängsättningen. Dock synd att de blev omkörda i slutet. Men de som vann var rätt duktiga de med! Det Mattias och jag började fundera på var, att hur ska de kunna klara av alla kostnader som kommer bli för dem nästa år. De är ju ett U-land som redan har det svårt med ekonomin o nu nästa år ska de hålla nästa Eurovision Song Contest 2012.  Vi får se hur det går med den saken.





Idag ska jag fara ner till Lönneberga för lite ungdomsledar jobb. Senare på kvällen så åker jag tillbaka till Hultsfred och har tillsammans med Ungdomskören vår vårkonsert i Hultsfred Kyrka. Så om ni inte har något för er ikväll, ta en tripp till kyrkan för att lyssna på oss som sjunger vackra vårsånger : ) Kl 19.30 startar det!
Ha en bra dag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar