20110512

Fotografen

Har visst haft fullt upp och glömt att blogga.
Det är så att jag har ganska mycket att göra nu för tiden. Trodde nog själv att jag skulle få mer tid nu när körkortet är avklarat men jag hade visst fel. Tur att det inte är så jätte mycket med kyrkan och kören i alla fall för då kommer jag nog inte palla med.
Idag hade vi två prov i engelska i alla fall, läsförståelsen gick bättre än hörförståelsen, som det alltid brukar vara för mig. Men jag har gjort dem i alla fall och därmed mitt bästa.
Sen fortsatte dagen med matte, biologi och fysik. Hann även ta mig ner till centrum och fotografera mig till mitt körkort så nu ska jag skicka in det så jag får mitt körkort.



Nu precis ringde det på dörren. Det var en kvinna med ett barn i famnen. Hon pratade bara engelska och hon ville låna 100kr till bensin så hon kunde komma hem till Växjö med bilen. Så jag lånade henne 100kr och så fick hon min adress så hon kunde skicka tillbaka dessa pengar när hon kommit hem. Hoppas hon kommer till sin rätt för det var en god gärning jag gjorde där. Hoppas jag får tillbaka pengarna, men det är nog inte så säkert. Huvudsaken är att hon och hennes barn mår bra.



Nu ska jag snart baka för imorgon ska jag ha med fika till klassen. Sen ska jag öva mattematik!
Ha en bra eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar