20110505

Körkort

Som de allra flesta vet så klarade jag körkortet med feber och en stor dos nervositet.
Men jag tyckte det gick rätt bra ändå. Även fast det var på håret till att jag inte klarade mig.

På teorin fick jag 52 rätt, d.v.s att jag fick de poäng där krav gränsen gick. Som max kunde man ha 65. Men jag är nöjd ändå! Sen på uppkörningen så sade han att jag hade klarat mig men det var en sak som han inte sett mig göra alls. Det var såhär att när man kommer in i en rondell och ska till vänster så ska man ju ligga till vänster körfält i rondellen och sedan byta körfällt när man närmar sig utfarten. Det hade jag gjort, varje gång. Men just i det sammanhanget då jag bytt körfält så måste jag kolla döda vinkeln (bakom min högra axel) så jag inte mosar någon cyklist eller mopedist. Och det var han noga med att jag skulle komma ihåg.

Där pilen är skulle jag ha kollat döda vinkeln, vilket jag inte gjorde någon gång. 



Men jag är sjukt glad att jag klarade det hela! Nu behöver jag inte öppna den där teoriboken mer och jag behöver inte be Gösta om nya tillfällen då vi ska övningsköra med bilen. NU ÄR JAG FRI!!!!!
Hoppas de bara lyckas laga Volvo 850:n så jag kan ge mig ut på vägarna efter helgen! (den läcker ojla just nu för tillfället).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar