20110527

Rastlöshet

Godmorgon!

Är det inte en underbar morgon?! För min del hade den nog varit underbarare om jag hade fått sovmorgon. Idag börjar jag kl 11 i skolan men råkade vakna nu för mattias mobil pep. I eftermiddag har jag prov och det vill jag inte öva mer på. Om två veckor har jag fysikprov och därefter matteprov men de böckerna har jag inte hemma. Engelskan och miljökunskapen är inskickade.
Alltså, detta resulterar att jag inte har några läxor att göra. Jag är rastlös...
Insåg precis för en stund sen att mitt liv ligger mycket på min skolgång. Man kan se det positivt många gånger men just nu så är det bara negativt. Har inget att göra i hushållet heller, allt är rent och ny tvättat. Kanske kan ta en promenad, det vore inte fel!




I helgen ska jag hem till mamma i alla fall, där finns det alltid något att göra. Vi ska specifikt inrikta oss på att klippa ner hennes ogräsöverväxta trädgårdsland. Hoppas det går och hoppas inte gräsklipparen går sönder : ) Har tänkt att ta med en blomma till henne också för det är ju trots allt mors dag på söndag. På lördag kväll ska vi troligtvis kolla på "Änglagård - tredje gången gillt", älskar den serien av filmer som skapats och har sett ettan och tvåan hur många gånger som helst och nu har det äntligen kommit en trea! Sen ska vi nog äta lite hemmagjord cheescake oxå : ) Kommer gilla helgen rejält!

På söndag är det konfirmation för min grupps konfirmander så mellan halt tio till två befinner jag mig där.
Men nu ska jag nog övergå till att göra ingenting igen. Ha en bra helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar