20110606

Nationaldagen

Idag är det då Sveriges Nationaldag som jag och många andra firade i Målilla Hembygdspark i dag. Riktigt fint väder hade vi, nästan för fint. För oss hemvärns soldater så var det inte en hit att solen stekte rakt i nyllet på oss för vissa blev illamående och yra. Eller som jag då, svimmade. Jag tuppade av så mina kära hemvärns kamrater fick föra mig åt sidan så jag kunde vakna till liv igen. Efter det klunkade jag i mig massa vatten och saft så jag kunde vara med och marschera ut, resten av tiden gick riktigt bra! Men något nytt har jag lärt mig av mig själv idag, det är att en av  mina svagheter att att om jag står still i stekande sol under ca 45 min fullt påklädd så svimmar jag. Kan vara bra att veta i framtiden : )




Imorgon börjar skolan igen och efter skolan ska Mikael, Emma och Hilka komma hit på middag och sedan drar vi ner och badar i Hesjön. Kommer inte sitta fel alls! Hoppas alla får en bra början efter den långa ledigheten!

Hesjön, Målilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar