20110605

Storslaget

I Hultsfred efter en helt underbar helg hemma i Gallö.

Helgen satt som en smäck för mig, har tillbringat tre dagar hos Teresia och Hans då vi utförde vissa arbetsuppgifter. Vi satte stolpar med tillhörande hylsor där vi sedan trädde i en ståltråd som sedan kommer att bli elektrisk. Vi bar in lite ved och märkte fårens öron med gula små nummer lappar. Även en tid som barnvakt åt Matteus tillbringade jag. Under tiden hos Teresia och Hans hann jag få 5 stycken fästingbett och ett 20 tal myggbett som överföll min kropp.




Idag var jag hemma på Gallö hela dagen och där räfsade jag ihop lite gräs som Patrik slått ner och oljade vår flotte som ska ut i vattnet senare. Jag tvättade även min och mammas bil och damsög min bil inuti. Jag han även under lördagskvällen ta mig mitt första dopp i sjön, det var isande kallt mot min varma kropp men jag njöt av att få känna att sommaren är riktigt nära nu. Älskar att ha tanken i huvudet att min sommar kommer se precis ut såhär. Helt underbar och avkopplande med vissa projekt att utföra.




Men innan dessa underbara dagar tas i bruk så måste jag klara mig igenom två prov innan skolavslutningen. Min belöning om jag klarar proven, blir sommarlov.

1 kommentar: