20100621

Sommar och sol, men även massa regn...

Ursäktar mig lite eftersom bloggskrivandet uteslöts lite i helgen.
Det hände en hel del saker då.
Mattias åkte till Dreamhack på morgonen och därefter åkte jag hem till Gallö. Under denna dag fick vi reda på en hel del tragiska saker. Vi fick reda på att mammas kusin Ingegerd som bor endast 6km från Gallö ramlade vid en trappa och slog sig i huvudet, hon fick åka in till v-vik och de sände henne vidare till linköping. Där opererades hon. Läkarna fick ut att hon hade ett åderbråck i hjärnan som var försvagat. Det skulle har bristit inom 2 år och hon skulle ha dött förr eller senare. Men det är så tragiskt att det händer precis nu när hon fått ett nytt hus eftersom hennes första brann upp. Mamma och min bror är ganska förstörda, de fattar inte riktigt vad som har hänt. Men jag, jag vet inte riktigt hur jag känner mig. Jag är inte ledsen och inte arg, jag vet inte riktigt varför jag inte visar några kännslor. Kanske är det för att jag har varit med om så mycket att jag har slutat att orka bry mig.  Det är så jobbigt när allt ska hända, det slutar aldrig med dessa jobbiga stunder. Allt startade när pappa lämnade världen. Sen fick vi höra detta om mattias lillasyster, sen har det hänt så mycket skit på gården så man inte kan fatta det. O nu detta med Ingegerd, jag menar, ska detta aldrig ta slut, ska vi hålla på och nötas med massa olika otäcka händelser tills vi inte står ut mer? Eller skulle vi någon gång kunna få lite ro i denna värld vi lever i?

Kände att jag behövde skriva av mig lite, ni behöver inte läsa men jag kände att jag var tvungen att skriva av det på något och det fick bli här.
Förövrigt jobbar jag till onsdag denna vecka och ihelgen är det midsommar , då ska vi äta gott och leka lekar :) sen ska nog mattias och jag tälta någonstans i skogen tänkte vi :)

Ha en bra start på veckan!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad hemskt det som hänt! Hur gick det med henne, förstod inte riktigt det?
    Hoppas det vänder och att det händer lite mer positiva saker snart! Ta hand om dig!
    Kram Elin (faster)

    SvaraRadera