20100925

Skogen, en plats för tankar

Idag är det lördag, vilket för många betyder fest, familj eller bara slappa.
För mig betyder det städning, just den här lördagen ialla fall.
Hittills har jag hunnit diska upp ett berg av disk, städa kylskåpet och även toaletten.
Jag tycker det blev fint :) Nu satte jag mig för ett tag, men sedan ska jag ta itu med stora rummet. Men först blir det lunch, vilket innebär kryddkorv och mos idag.

Igår var jag hundvakt ås söta stella. Vi tog en lång promenad på 1,5 h i skogen. Mattias var oxå med och vi hittade massa kantareller. Och en carl-johan svamp.
Jag älskar verkligen att gå i skogen, det är så lugnt och tyst och speciellt nu på hösten så luktar det så gott och det är grönt pga all mossa som växer. Sen är svampen en bonus för att fokusera på något när man är ute och går. Men de små kantarellerna är ganska svåra och hitta eftersom de gömmer sig under all mossa.
Men skogen är en plats för tankar, där man kan reda ut saker. Ibland när det blir för mycket och jag blir väldigt tjurig och arg så går jag ut i skogen på en promenad, och när jag är tillbaka så känns det skönt och mitt problem känns inte lika stort som när jag gick hemifrån.
Men nu ska jag sätta på stekpannan och en kastrull för snart är magen min jättehungrig.
Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar