20110114

Kyla

I skolan

Har precis haft teckenspråk, sjukt kul det är! Men nu har vi tyvärr bara 35 min lektioner två gånger i veckan o förut har vi haft 1h lektioner. Så jag är lite sur att de har ändrat! Men det fungerar iaf.

Nu ska jag berätta om gårdagen.
I går var jag ju i skolan som vanligt och sen efter det så tog jag bussen till vena, fullt påklädd med vinterkläder, dvs underställ, vanliga kläder, termobyxor, tjock tröja och tjock jacka. Vantar mössa och halsduk hade jag oxå på mig. Men ändå höll jag på att frysa ihjäl. Det var så att jag jobbade igår. Vi skulle ha olika stationer på Venas elljusspår och min station bestod av mig, Elin Glimståhl och Linnea Källström. Sen skulle alla konfirmander gå runt elljusspåret och stanna på våra stationer. Vi stod ute i 6 timmar och vad jag har hört ryktesväg var det 10 minus ute. KALLT! Men när jag kom hem kröp jag ner i badkaret som Mattias tappat upp åt mig och bara mös! Jag tinade och kunde lägga mig i min säng utan att frysa på natten. Härligt! Ett pluss är att jag inte är sjuk heller, som jag trodde jag skulle bli, det var bra att jag inte blev.

Idag är det fredag vilket innebär mys med Mattias och god mat, vi får se vad det blir ikväll, men tror jag skulle satsa på fiskgratäng och potatis, mumma!

Hittade denna urgulliga bild på google, de är underbara dessa valpar!
Ha en bra fredag!

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar