20110109

Minne

I Hultsfred!

Patrik
Igår kom jag till Hultsfred med hela bilen fulla med alla saker som vi konkar med oss fram o tillbaka.
Men gud vad jag saknar Gallö! Det har varit ett otroligt lov som inneburit massa mys med familjen och det är så värdefull tid! Mamma och jag har haft långa härliga diskussioner om allt från gamla härliga minnen till livets viktigaste frågor. Brorsan Patrik o jag har kollat på konstiga dokusåpor och även några bra filmer har vi spolat igenom. Men även han drar sig mot vardagen som tillbringas uppe i Örebro för hans del. Mamma blir kvar i ett tomt hus hemma i Gallö där djuren gör henne sällskap, vill så gärna bo hemma men jag fruktar att det inte finns någon smidigare lösning av kollektivtrafik längs Pukalovägen som går genom våra marker. Men så är livet man måste anpassa sig.

Under de senaste dagarna nu innan jag kom hit har jag försökt intala mig själv att vara mer positiv inför skolstarten, jag tror det är viktigt för att man skall kunna prestera bättre. Men jag har väl inte lyckats så väldigt bra på den fronten. Imorgon är det sista dagen på lovet och den innebär ledarträff och ett träningspass. Sen ska jag bara sega mig på kvällen och peppa mig själv inför tisdagen.

Idag så vaknade jag sent, tog en rejäl sovmorgon för igår spenderade jag 5 timmar för att handla mat, packa upp alla kläder och julklappar, diska en rejäl hög med disk, bädda sängen och som tur var hjälpte mattias till med damsugning! Idag har vi tvättat, lagat mat och jag har spenderat en stund framför läxorna. Det är inte lätt att vara naturare kan man ju säga, men intressant är det!

Så det ska jag fortsätta med ett tag till, sen är det tvätten som gäller.
God Kväll!

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar