20110217

Toppen

Hemma och är snoozig.


Kärleksdagen var faktiskt helt okej, förutom föreläsaren som får ett litet minus. Hon pratade om olika normer och det tyckte jag var ganska dumt för hon rörde bara ihop allt. Det som hon ville ha fram med det hela var en frågeställare till oss hur vi reagerar på olika sexualiteter och hur vi beter oss när vi ser ett par som kanske är homosexuella, transexuella eller någon annan sexualitet. Teatern var den bästa tyckte jag, den var både humoristisk och tog upp en del bra saker som man inte tänker på. Den får ett riktigt plus! Även Lisa och Vickan och de andra i estet klasserna som spelade jättebra i huvudentrén. :)

Efter hela skoldagen så kom Gösta och jag fick äntligen övningsköra!! Det blev en intensiv övningskörning innan han skulle iväg till jobbet. Vi åkte till Gårdveda och lämnade lite varor till Mattias farmor och farfar och sen åkte vi tillbaka till Hultsfred och körde runt i gatorna. Jag börjar bli riktigt duktig på korsningar nu och det gläder mig. Ibland kan jag glömma små saker som att blinka eller kolla i backspegeln men nu gör jag nästan allt det med. Så den intensiva övningskörningen gav mig en bekräftelse om att jag kommer klara av de nästkommande två körlektionerna också. Vi körde även i motlut och medlut och Gösta var verkligen imponerad :)

Sen när jag kom hem så somnade jag och mattias i sängen och jag vaknade 19.00 då hade jag sovit ca. 2h. Blev lite förvånad att jag somnade men det var för att jag somnade sent i natt, behövde nog lite extra sömn.

Nu ska jag snart gå till Willys, måste handla in lite nödvändigheter till Stockholmsresan, som tex. kexchoklad hehe :) Sen ska jag börja packa. Det kommer bli kul i Stockholm!

1 kommentar: