20110317

Discovering

Sitter och myser i soffan med datorn i knät.
Idag har jag alltså en av två studiedagar som är nu innan helgen, hur underbart som helst!
Än så länge har jag inte utfört något viktigt, utan bara tagit del och vilat under ledigheten. Igår var vi hos Micke o Emma på middag och kortspel. Efter kotspelet skulle jag o Emma kolla på Harry Potter 3 och 4 medan killarna skulle spela xbox. Men vi kom inte så långt på den första filmen innan vi somnade båda två i sängen : ) Kl 02.57 så kommer Mattias och väcker mig, och då inser jag att vi borde gå hem. Och det gör vi och jag somnar om i min egen säng. Men kvällen var trevlig ändå!

Idag vaknade jag av att någon lade ner lite post till mig i brevinkastet. Jag förstod att det var mamma som kom med mitt efterlängtade brev som innehöll information om den 28-30 mars då jag ska ut och fara igen. Jag ska till Linköpings Universitet med 5 andra tjejer i klassen. Vi ska upptäcka livet på universitetet under tre fullbokade dagar. Det kommer bli väldigt kul! Vi ska även få vara med om en sittning (trerättersmiddag) under en kväll. Trevlans!

Ikväll efter jobbet kommer mamma tillbaka hit och då ska vi åka in till vimmerby och jag ska äntligen få köpa ett nytt däck till min fina gröna cykel! Jag vill verkligen få den lagad nu för det är verkligen cykelväder som lockar utanför. Det har varit punka ett bra tag på cykeln.

Men innan kvällen lockar ska jag hinna med lite läxor hade jag tänkt, och kanske en promenad ut i det sköna. Får se om jag kan dra med Mattias ut också : )
Men ha en bra torsdag, även om du är på jobbet eller har en ledig dag, precis som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar