20110315

Riskettan B


Ska snart gå och lägga mig men tänkte skriva några rader här först : )

Dagen började med en kurs som heter Riskettan B inne i Vimmerby. Den kursen handlade om droger, alkohol, trötthet, läkemedel och fokus i trafiken. Det var en ganska bra kurs, det var en del man inte visste innan som man fick reda på nu. Ex att 200 personer per år dör i trafiken bara då alkohol är inblandat. Det är ju helt sjukt! Eller att t.ex, hur trött är man egentligen på en skala då man är fyllechaffis en fredagkväll. Man går upp kl 7, halv 8, går till jobbet och kommer hem kl 16. Sen ordnar man sig inför fest och åker iväg till förfesten för att hämta ens kompisar. Man far vidare till festen och är med där och dansar och har kul, helt nykter. Sen kl 03.00 då man ska hem har man varit uppe 21 timmar, hur trött är man på en skala då egentligen!? Jo typ 9! Kan man köra hem då? Jag säger bara lycka till!
Ja mycket berörde mig under denna kurs, så det var bra att höra dessa grejer innan man ger sig ut i trafiken helt ensam!
Sen åkte jag till skolan o hade lite matte diskret och miljökunskap. Vi är i full gång med att reklamera för Earth Hour. Det är ganska kul faktiskt!
Sen när jag kom hem slängde jag i mig en kopp kaffe och sen skulle jag ut o köra med min handledare Gösta. Det gick fruktansvärt bra idag! Vi var i Vimmerby o körde och jag övade på lite allt möjligt. Korsningar, rondeller, start i motlut, parkering (både backa in i fickan och köra in i fickan) och även allmänna trafikregler! Men jag har en liten svag punkt! Det är att jag glömmer döda vinkeln, och att jag har för dålig uppsyn på övergångställen. Det måste jag jobba mer på : )

Imorgon kväll ska Mattias och jag till Emma och Micke på film/spel kväll. Det kommer bli supermysigt för efter det har vi ju två studiedagar oxå. Då blir det mer körning för min del och även läxarbete :)
Men nu ser min säng väldigt inbjudande ut så jag ska ta mig till den och krama kudden typ 8 timmar : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar