20110327

Livet

Då många kan tro att korset symboliserar döden,
visste ni att korset symboliserar livet!? 
Under min dag som passerat har många tankar och känslor väckts till liv.

Idag hade vi en så kallad Livsvandring på konfirmationsträffen. Den symboliserade hur ett liv kan vara, man börjar med dopet och vidare in i konfirmandtiden, ung/vuxen och sedan bröllop. Efter det tar skilsmässoförklaringen vid och efter det blir man gammal och dör. Ungefär så var det vi lade upp det. Och konfirmanderna tyckte det var 80%-100% att det var en bra och lyckad dag! Vi ledare lade ner otroligt mycket tid och arbete för denna träff och den slog igenom med storm, jag själv har haft en underbar dag och jag verkligen njöt av tiden. Men det tog tid. Mellan 09.30-19.30 var jag i kyrkan. Inte så korta liv vi har här inte kan jag påpeka : )



Så nu, väl hemma, ska jag packa det sista för imorgon då jag och fem tjejer till i klassen drar iväg till vår lite större stad Linköping för att upptäcka Linköpings Universitet på tre dagar. Vi åker 07.12 från Hultsfreds station imorgon så därför måste jag i säng lite tidigare ikväll. Det kommer bli spännande och roligt och jag har höga förhoppningar om vad de har att bjuda på! Jag kommer även att få vara med om en trerättersmiddag på tisdag kväll så därför har jag packat ner en lite finare klänning som jag ska ha på mig. Jag längtar riktigt mycket nu! Jag kommer inte ha datorn med mig under dessa dagar så ni får inte förvänta er någon uppdatering innan onsdag :)


Jag ska förstås säga något om extrembastun igår också. Det första jag kan säga är att jag rekommenderar det till 100%. Det var den mest avkopplade upplevelse jag varit med om på länge. Vi fick vara med om fyra olika bastusittningar á 10 min, då det var tre olika dofter. Den första var citron som skulle friska upp oss, sedan fick vi en ingefärsdoft och då skulle vi samtidigt smörja in HELA kroppen med honung för att öppna våra porer. Den tredje sittningen var det pepparmintsdoft och då fick man isbitar med pepparmintsolja i som skulle stänga våra porer, så dem fick man lägga på kroppen och de fick glida runt. Den fjärde sittningen så var det ingen doft utan då skulle man ta grovsalt och skrubba hela kroppen med för att få bort alla döda hudceller. I mellan dessa sittningar fick man sitta i en varm och gosig vit badrock, bada, äta frukt eller bara ta det lugnt. Och i slutet så fick man basturökt kryddkorv vilket satte pricken över i:et. Så som sagt, om man har 300kr över, är stressad eller bara vill ha tid för sig själv så tycker jag att man ska ta sig i kragen och gå och extrembasta. För det var verkligen en upplevelse jag gärna gör fler än en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar