20110404

Cykellycka

Ska snart sova, är ganska trött efter dagens alla händelser och vet att en tuff dag väntar på mig imorgon.

Idag var det de vanliga lektionerna engelska, matte och teckenspråk. På engelskan hade jag nationell muntlig diskussion med läraren och Lisa : ) Det gick riktigt bra och Karim verkade ganska nöjd! Matten är väldigt kul nu för tiden, lyckades till och med göra läxan färdigt som skulle vara till imorgon. Det är positivt! Teckenspråket idag var ganska segt eftersom vi hade så mycket läxor, men jag hann även där göra alla och det gjorde att jag slapp sitta med skolarbetet när jag kom hem. För väl hemma blev det en snabbstädning av mattias och mig och sedan dök Mattias farfar Tage upp för en kort visit. Även mamma tittade förbi så då fikade vi tillsammans. Sen gick mamma och jag till mormor men hon hade somnat så vi ville inte väcka henne utan ska besöka henne på onsdag istället. Jag är även riktigt glad idag för jag har lagat min cykel!! Nu har den ett helt däck plus en hel slang som sitter som en smäck på mitt fina hjul så nu kan jag cykla igen, vilken frihet!

Så min fullbokade dag imorgon kommer innebära att jag går upp 06.00 för att cykla (inse min glädje!) till stationen för att ta tåget till Vimmerby där jag har körlektion. Sedan tillbringa dagen i skolan för att senare på kvällen ta mig ut till Lönneberga för konfirmationsträff. Kommer sedan hem 21.30 och då ska jag bums i säng för då måste jag vara riktigt trött! Men jag tror dagen kommer bli bra även fast den kommer bli riktigt lång. Om inte annat kan jag ju glädja mig med att jag får lära mig massa saker : )

Så nu ska jag sova för att orka med dagen imorgon
Godnatt!

Fick härliga blåsippor av mamma idag, hon hade hittat dem på vårt blåsippe-ställe hemma i Gallö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar