20110613

Skärgårdsdoktorn

Ligger nu i sängen och kollar på en mängd avsnitt av Skärgårdsdoktorn.
Vilken underbar serie det är.
När jag var liten så tittade jag och familjen ofta på denna serie då den gick en timma i veckan. Det var en höjdpunkt på veckan då. Jag kommer ihåg när mamma sade att jag skulle täcka för ögonen för att det skulle hända något hemskt. Men med min nyfikenhet så tittade jag mellan mina fingrar och såg all blod och alla hemska händelser ändå. Vissa kvällar ångrade jag att jag sett det, men nu när jag kollar tillbaka på alla avsnitt så är det lättare att komma ihåg att jag en gång sett dessa avsnitt.

Vill bara säga att om ni har tid och lust, kolla på denna underbara serie igen, det väcker barndomsminnen och funderingar hur allt förändrats och hur våra liv bara springer iväg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar